Gonna Rock & Roll Tonight!: Carl Mann






Carl Mann es el más joven y el último artista de la historia de la Sun Records en vender un millón de copias de un single. En 1957, editó su primer 45, "Gonna Rock and Roll Tonight" y "Rockin' Love” en el sello Jaxon Records. En 1959, Sam Phillips contrató a Carl Mann y grabó su gran éxito "Mona Lisa”. Mann  fue inducido al Rockabilly Hall Of Fame en 2006




Buenas tardes, Carl, gracias por concederme esta entrevista y por tus fabulosas canciones que llevo escuchando prácticamente toda mi vida. He leído que tu madre te enseñó música y empezaste a cantar en la iglesia muy joven
Carl Mann: Si, mi madre me enseñó algunos coros y empecé a cantar en la iglesia a los 10 años.

Te gustaban Lefty Frizzell y Hank Williams, ¿también te gustaba el Rhythm & Blues?
Carl Mann: Si, me gustaba el R&B también y escuchaba R&B en la emisora WLAC en Nashville los domingos por la noche.

¿Nos puedes contar sobre tu periodo en la emisora de radio WDXI?
Carl Mann: Empecé a tocar en la WDXI en el programa amateur los sábados por la mañana cuando tenía 10 años y lo hice durante seis meses.

Carl, tu primera banda eran los West Tennessee Ramblers cuando tenías 11 años, después The Kool Kats, ¿eran los mismos miembros?
Carl Mann: Si, en principio era el mismo grupo, después se juntó el batería y cantantes invitados.

¿Puedes contarnos sobre tu periodo en la WHDM y en WJPJ?
Carl Mann: Empezamos nuestro primer programa de radio en la WDKL en Lexington, KY, después de un tiempo también tocábamos en la WHDM en McKenzie, dos programas los sábados por la mañana, y también empezamos a tocar en otra emisora en Milan los sábados por la tarde, grabábamos los programas en la WDXL los jueves por la noche.

¿Cuáles son tus recuerdos en la Jaxon Records?
Carl Mann: Por aquel entonces nos interesaba grabar en una discográfica, en la emisora WKBJ un DJ llamado Bill Haney dijo que conocía a un chico en Jackson que tenia una pequeña compañía discográfica y que se pondría en contacto conmigo para hacerme una prueba. Así que fui allí un domingo e hice la prueba. El nombre de la persona que la hizo era Jimmy Martin, que también tenía un grupo. Le gusto cómo cantaba y quiso grabarme, pero quería grabarme utilizando a sus músicos. Fue una dura decision porque mi banda también quería tocar, pero ellos lo entendieron y todo salió bien. Así es como conocí al gran guitarrista llamado Eddie Bush que tocó en mi primer disco llamado “Gonna Rock & Roll Tonight”. A Eddie también le gusto cómo cantaba y quiso que Jimmy me dejase también tocar con su grupo. Otra dura decisión. No quería disolver la banda pero que un chico que estaba tocando conmigo desde el principio llamado Robert Oastvall se uniría a mí y se desharía el resto de la banda y ellos se harían llamar "Kool Kats", pero yo utilicé el nombre Kool Kats en mi disco. Tuvimos que pagar 350 dólares por las copias. Después nos unimos al Jimmy Martin combo. Jimmy también permitió que dos de sus músicos formasen una nueva banda: Jimmy Martin, Eddie Bush, Robert Oatsvall y Carl Mann. Fue a principios de 1957.

Carl, en 1957, con 14 años grabaste “Gonna Rock & Roll Tonight”, ¿era fácil para un adolescente compaginar los estudios con una carrera musical?
Carl Mann: Era duro.

En 1954-55 viste a Elvis Presley actuando en el Overton Park, ¿qué recuerdas de ese día?
Carl Mann: Recuerdo que fue increible. Eran simplemente Elvis, Scotty and Bill y yo ya tocaba canciones de Elvis. Yo ya estaba cambiando mi estilo de Country a Rockabilly. Después del concierto, Robert Oatsvall, otro amigo y yo fuimos al Amusement Park y escuchamos que estaba tocando Chuck Berry cantando Maybelline.

¿Cuándo conociste a WS Fluke Holland y cómo llegó a ser tu manager? ¿qué nos puedes contar sobre el día en que tuviste una prueba para Sam Phillips?
Carl Mann: Estaba tocando en el Cotton Boll club. W.S. Fluke Holland y su novia entraron y cuando hicimos un descanso se acercó y se presentó y dijo “-Me gustaría hablar contigo cuando tengas un rato” y dijo que le gustaba cómo cantaba. Así que fijamos una cita para encontrarnos en Jackson, y me dijo que él podría conseguir que grabase en la Sun Records. Él conocía a Sam muy bien ya que tocaba con Carl Perkins en el estudio. Me dijo que podría introducirme en la Sun y que también podría ser mi manager. Así que llegamos a un acuerdo y concertamos otra cita para reunirnos de nuevo con Eddie Bush y Robert Oatsvall. Fuimos a la Sun Records a una prueba, tocamos "Mona Lisa", tres tomas y una canción llamada "Foolish One". Jack Clement era el ingeniero de sonido de la Sun en aquella época, y Sam no estaba allí así que Jack dijo que la tocaría para Sam cuando regresara y que permanecerían en contacto conmigo. No supe más de ellos por dos meses.

¿Qué recuerdas sobre Sam Phillips? ¿nos puedes contar alguna anécdota?
Carl Mann: En la sesión de grabación, Conway Twitty entró en el estudio y nos escuchó tocar “Mona Lisa”. Se acercó a mí, que estaba al piano y dijo “- Chico, creo que conseguirás que esa canción sea un éxito”. Dos meses después WS Fluke Holland estaba tocando con Carl Perkins en Canadá. Después del concierto, de regreso al hotel, fue junto a Ronnie Hawkins, que era muy amigo de Conway. Le dijo a WS Fluke Holland que había hablado con Conway aquel día y le preguntó si podía adivinar a dónde llegaría el nuevo disco. WS Fluke Holland le dijo “-No tengo ni idea” y Ronnie le contestó “-¿Recuerdas el viejo tema de Nat King Cole “Mona Lisa”?”. WS Fluke Holland le dijo “-Me gusta mucho”. WS Fluke Holland cogió un teléfono y me llamó para decirme lo que había pasado, así que llamé a Sam Phillips y se lo comenté. Sam me dijo “-¿Cuánto tardas en venir aquí y firmar un contrato?”, “-Sobre dos horas y media”, le respondí. “De acuerdo, te veré entonces y tu disco será editado en dos o tres semanas”. Así es como pasó.

¿Qué haciais en Memphis para divertiros en los años 50?
Carl Mann: Grabábamos discos y tocábamos en concierto. Y Sam y yo saliamos de fiesta de vez en cuando

¿Cuál era tu relación con Faron Young?
Carl Mann: Éramos grandes amigos. Jugábamos al billar juntos y tomamos algo juntos algunas veces en Music Row en Nashville en un pequeño club, bar y parrillada.

¿Por qué decidiste dejar una grabación en la Sun Records? ¿Es cierto que pasaste la noche en el coche esperando a que abrieran?
Carl Mann: Antes de conocer a WS Fluke Holland, Eddie Bush y yo estábamos intentando encontrar un sello mejor. Fuimos a la Sun dos o tres veces con una grabación y dijeron "dejad la grabación y la escucharemos y os llamaremos si nos interesa". Mientras tanto, Eddie y yo fuimos a Nashville a intentar vender la grabación. Eddie acababa de conocer a Faron y aparcamos nuestro coche en zona de pago. Eddie dijo que regresaría antes de esa hora. Así que fuimos a la oficina de Faron Young para preguntarle si nos podia ayudar a entrar en el sello. Faron no estaba allí y su socio era Hubert Long. Dijo que Faron volvería en un rato y esperamos, pero Faron no apareció, así que fuimos de vuelta al coche pero no estaba, había sido retirado. Localizamos un teléfono y llamamos a la policía para averiguar dónde estaba. Así que fuimos, lo recuperamos y solamente teníamos 12 dólares pero costaba 10 sacar el coche de allí. Así que estuvimos en Nashville aquella noche, dormimos en el coche cerca del edificio de la Capitol. A la mañana siguiente fuimos a Tootsies Lounge y tomamos un café y un donuts. Esperamos allí pensando que quizás podríamos encontrar a Faron o quizá a algún otro artista que nos pudiera ayudar. Pedimos un poco de sopa y le echamos mucho ketchup para que cundiera más porque no teníamos dinero. Así que decidimos volver de nuevo a Jackson. A treinta millas de Nashville estábamos muy hambrientos, vimos una pequeña tienda de pueblo, fui y abrí la puerta de atrás, empujé el asiento par aver si había algo suelto de dinero. Encontré 35 centavos así que fui a la tienda y compré dos sandwiches de carne, algunos crackers y una bebida. Las bebidas solamente costaban 5 centavos por aquel entonces. Comimos los sandwiches y los crackers y volvimos a la carretera de regreso a Candem. Nos quedamos sin gasolina en el Dairy Dip. Llamé a mi madre para que le dijera a mi hermano que pasara por allí después de su trabajo para llevarnos un galón de gasolina. Después de que nos trajera la gasolina fuimos a casa de mis padres. Hablé con mi madre para que nos prestase veinte dólares. Y fuimos rumbo a Memphis. Llegamos a la Sun Records sobre las 4 de la mañana, y aparcamos enfrente de la Sun Records y dormimos. Cuando nos despertamos abrimos las puertas, entramos y vimos a Jack Clement. Puso nuestra grabación y la escuchó. Dijo “- Suena bastante bien pero necesitais ensayar más. Iros, trabajad en ello y poneros en contacto conmigo en dos o tres meses”. Es lo que hicimos.

¿Qué recuerdas de la gira con Carl Perkins y Johnny Cash en 1963?
Carl Mann: Recuerdo que fue una increible y larga gira con Carl y Cash, además de otros artistas en algunos conciertos. Pero eso ocurrió en 1961. Tocamos en varios conciertos desde Indiana a Illinois, Wisconsin, Iowa, Dakota del Norte, Montana, por todos los estados hasta Washington. Brenda Lee estaba en algún concierto que ofrecimos en Ohio. Estaba con Johnny en Montana cuando rompió su guitarra en el camerino de al lado del que estaba yo, fui a ver qué pasaba, Luther y Marshall estaban recogiendo las piezas de la guitarra de Johnny. Dijo que estaba intentando sacar los tonos bajos del tema "Johnny Yuma was a Rebel" y se cansó. Creo que estaba empezando a tomar algunas estimulantes y también bebía. En 1963 acababa de llegar de una gira por el norte, cuando Carl Perkins me llamó y dijo que su teclista los dejó y me preguntó si no estaba ocupado y podía ir con el a Tulsa, Oklahoma y tocar el piano para él en el Cimmaron Ball Room. Así que fui con él y en el camino de regreso me preguntó si podia ir a Las Vegas con él en un par de semanas y tocar con él durante quince días en Golden Nugget. Acepté y fue muy divertido trabajar con Carl y su banda. Después de estar en Las Vegas, fuimos a Carson City, Nevada y tocamos dos semanas en el Nugget. Tocamos durante nueve meses e hicimos cuatro viajes a Las Vegas, Reno y otros conciertos hasta que finalizó su ultimo contrato con Golden Nugget. Hubo un momento en el que estuvimos en el Golden Nugget y Patsy Cline y The Glaser Brothers estaban tocando en el Mint Lounge, en la acera de enfrente. Ella terminó sus conciertos sobre una semana antes que nosotros y volvimos a Nashville y después a Topeka, Kansas, para hacer un evento para un acto de caridad que nos pidió un DJ. Una semana después regresamos a casa, yo estaba fuera una noche, estaba escuchando a Ralph Emery que se radiaba desde Nashville. Ralph anunció sobre la 1:30 de la mañana que el avión en el que viajaba Patsy se había estrellado. Permanecí escuchando la radio toda la noche y sobre las 4:30 a.m. dijeron que el avión se había estrellado en Camden, a unos veinte minutos de donde yo me encontraba. Así que un amigo mío y yo condujimos hasta el lugar del accidente y bajamos la colina para verlo. Fue terrible. También ví allí a Carl Perkins y estuvimos hablando de que habíamos estado con Patsy pocos días antes. Patsy era una gran, gran artista.

Carl, en 1964 empezaste a hacer el servicio militar, ¿en dónde estuviste? ¿echabas de menos actuar en concierto?
Carl Mann: Estuve en Alemania y conocí a un chico de Virginia que tenía un grupo de Country. Su nombre era Eddie Edwards. Me preguntó si podia tocar con él los fines de semana en la NCO, en clubes de militares y en bases militares por todo Alemania. Así que acepté y me divertí mucho pudiendo tocar al menos los fines de semana. Siempre que no tuviera una guardia. Mientras estuve allí hice dos buenos amigos que tocaban por allí cerca. Uno era Carl Perkins y en otra época Loretta Lynn. Estuve en la en la policía militar por una temporada y después llegué a ser radio operador en mi compañía.

¿Qué te parecieron tus giras en Europa en 1978-80? ¿Te sentías bien aquí?
Carl Mann: Disfruté mucho en las giras. Fue muy divertido y era como volver atrás en el tiempo cuando la gente llevaba vestidos de los años 50 a los conciertos y también hay allí muchas personas que son fans desde hace muchos años. Realmente ellos vienen a verme y yo voy a verles a ellos. Lográbamos que vinieran a vernos multitud de gente. Actué en 8 ciudades distintas en distintas épocas desde finales de los setenta hasta finales de los años ochenta. Y grabé dos discos para una discográfica alemana, Rockhouse.

¿Puedes contarnos acerca de tu CD “Rockabilly Highway”, que grabaste con W.S. Fluke Holland y Rayburn Anthony?
Carl Mann: Lo grabamos hace unos tres años en el Lambuth College para la ciudad de Jackson. Escribí la canción "Rockabilly Highway". Yo canté 4 o 5, Rayburn 4 o 5 y WS Fluke Holland colabora en dos. El estado nombró la Autopista 45 como la "Rockabilly Highway” que va de Jackson hacia Mississippi.

Carl, si quieres añadir algo más, las últimas palabras son para tí. Muchas gracias por tu tiempo y tu atención.
Carl Mann: Ana, agradezco que me hayas preguntado si quería hacer la entrevista, espero que te guste y espero también que demos algún concierto por allí algún día. Mi hija Joyce y yo esperamos verte, si vienes a los Estados Unidos háznoslo saber. Gracias y bendiciones





Carl Mann is he youngest and last million selling artist in the history of Sun Records. In 1957, he released his first single "Gonna Rock & Roll Tonight" and "Rockin' Love” on Jaxon Records. In 1959 Sam Phillips signed Carl Mann and he recorded his big hit "Mona Lisa”. The Sun Records legend, Carl Mann was inducted into the Rockabilly Hall of Fame in 2006




Good afternoon. Carl, thank you very much for this interview and for your great music that I´ve been listening to almost all my life. I´ve heard that your mother taught you Music and you started singing at church at a young age
Carl Mann: My mother showed me a few chords and i started singing in church when i was ten years old.

You liked Lefty Frizzell and Hank Williams, did you like Rhythm & Blues?
Carl Mann: Yes i liked Rock & Roll also I listened to R&B on WLAC in Nashville on sunday nights

Can you tell us about your period at WDXI radio station?
Carl Mann: I stated playing on wdxi amateur show on saturday morn. when i was ten, I did that for about 6 months.

Carl, the first band that backed you at the age of 11 were West Tennessee Ramblers, then The Kool Kats, did are they the same members?
Carl Mann: Yes they were in the begining the group but we added a drummer and some guest singers.

Can you tell us about your time with WHDM and WJPJ?
Carl Mann: We had started our first radio show on WDKL in Lexington, then after a while added WHDM in Mckenzie, 2 shows on saturday mornings, we added yet another station WKBJ in Milan on saturday afternoons, we had tape the WDXL show on thursday nights.

What are your memories being at Jaxon Records?
Carl Mann: By then we were interested in recording for a label, at WKBJ a disc jockey named Bill Haney said he knew a guy in Jackson who had a small label and he would contact him for me to do an audition. So we went there one sunday and auditioned the owners name was Jimmy Martin he also had a band. He liked my singing and wanted to record me, but he wanted use his musicians to back me. It was a hard decision to make because my band wanted to play too, but they understood and went along ok. This is where i met a great guitar picker named Eddie Bush and he played on my first record called “Gonna Rock and Roll Tonight". Eddie liked my singing as well and he wanted Jimmy to get me as well to play in their band. Another hard decision. I didn't want to split up my band but I decided that one guy that had been with me from the start named Robert Oastvall that I would take him with me and split from the rest of the band and they could have the name "Kool Kats", but I would use the name of the Kool Kats on my record. We had to pay for the records 350 dollars for 350 copies. Then we joined the Jimmy Martin combo. Jimmy also let 2 of his former musicians go and we formed a new band with Jimmy Martin, Eddie Bush, Robert Oatsvall, and Carl Mann. This was early 1957.

Carl, at the age of 14 years in 1957 you recorded “Gonna Rock and Roll Tonight”, was it easy for a teenager to manage the school and having a music career?
Carl Mann: No it wasn't easy.

You saw Elvis Presley at Overton Park in 1954-55, what do you remember about that day?
Carl Mann: I remember it was awesome. It was just Elvis, Scotty and Bill, and I was already doing some of Elvis songs. I was already changing my style from Country to Rockabilly. After the show me and Robert Oatsvall and another friend went to the Amusement Park and all we heard on the loud speakers was Chuck Berry singing Maybelline.

When did you meet WS Fluke Holland and how he became your manager? how was that day when you were auditioned for Sun Records?
Carl Mann: I was playing at the Cotton Boll club. W.S. Fluke Holland and his girlfriend walked in and when we took a break he came and introduced himself and said I'd like to talk to you when you get a chance, and that he really liked my singing. So we sat a date to meet in Jackson, and he told me that he might be able to get me on Sun Records. That he knew Sam pretty good from playing with Carl Perkins at the studio. He told me that he if he could get me on Sun that he would also like to manage me. So we made a deal and handshake and we set another time to meet again with Eddie Bush and Robert Oatsvall. We went to Sun Records to audition, we did "Mona Lisa" 3 cuts and a song called "Foolish One". Jack Clement was the engineer for Sun at that time, and Sam wasn't there so Jack said that he would play it for Sam when he got back and they would be in touch with me. I didn't hear anymore for about 2 months.

What do you remember about Sam Phillips and your time in Sun Records? Can you tell us any anecdote?
Carl Mann: At the recording session Conway Twitty comes into the studio and he hears "Mona Lisa". He came over to me at the piano and he said man i think you've got a hit song. so then 2 months later W.S. Fluke Holland was playing for Carl Perkins in Canada. After the show back at the hotel he ran into Ronnie Hawkins, who was a close friend of Conway's. So he told W.S. Fluke Holland that he had talked to Conway that day and he said guess what his new record was going to be. W.S. Fluke Holland said well I have no idea, then Ronnie said to WS, do you remember the old Nat King Cole song "Mona Lisa”. So W.S. Fluke Holland said “I like to have fell out of the chair”. W.S. Fluke Holland gets on the phone and calls me to tell me what's happened, so I in turn called Sam Phillips and tell him about it. Sam said how soon can you get down here to sign a contract, and I said about 2and a half hours. He said ok I'll see you then and we'll have your record out in 2 or 3 weeks. That is the story.

What did you do in Memphis for fun in the 50´s?
Carl Mann: Record and play some gigs. And Sam and I partied a little bit

What was your connection with Faron Young?
Carl Mann: We were just close friends. Played pool together and we would have a few drinks together on Music Row in Nashville in a little club, bar and grill

How did you decide to leave a tape at Sun? Is that true that you spent the night in your car until they opened?
Carl Mann: Before I met W.S. Fluke Holland , Eddie Bush and I was trying to find a better label. We had gone down to Sun 2 or 3 times and with a tape and they would say just leave the tape and we would listen to it and get back to you if interest. Meanwhile Eddie and I went to Nashville to shop our tape to some label. Eddie had already met Faron and we parked our car in a tow away zone. Eddie said that we would be back before that time. So we went to Faron Young´s office to see if he might help us get on a label. Faron wasn't there and his partner was Hubert Long. So he said that Faron may be back in a little while, and we waited but Faron didn't show up, so we walked back down to get the car and it wasn't there it had been towed away. We found a phone and called to the police to find out where it had been towed to. So we went there and got it and we only had 12 dollars and it cost ten to get the car out. So we stayed in Nashville that night, slept in the car up near the Capitol building. The next morning we went to Tootsies Lounge and got some coffee and a doughnut. We hung around there thinking maybe we might meet up with Faron or maybe some other artist that might be able to help us. We ordered some soup put a lot of tomato Ketchup in it to make it go farther because we were broke.
So we decided we had better head back toward Jackson. After about thirty miles out of Nashville we were really getting hungry, we saw a little country grocery store, I got out and opened the back door, pulled the back seat out to see if I could find some change. I found 35 cents. so we went into the store and got a couple pieces of bologna, some crackers and a drink. Drinks were only 5 cents at that time. So we ate the bologna and crackers and got back on the road and made it to Camden. We ran out of gas at the Dairy Dip. I phoned my mother and told her to tell my brother when he came in from work to bring us a gallon of gas. After he brought the gas we went on to my parents house. I talked my mother into lending us twenty dollars.
So we got back on the road and headed to Memphis. We got there at Sun Records about 4 in the morning, and pulled up in front of Sun Records and went to sleep. When we woke up they were opening the doors. We went in and saw Jack Clement, and he put our tape on and played it. He said it sounds pretty good but you need some more work on it. He said go back and work on it some more and check back with me in about 2 or 3 months. So thats what we did.
AF: What do you remember about your tour with Carl Perkins and Johnny Cash in 1963?
Carl Mann: I remember a fairly long tour with Carl and Cash, along with some other artist at some of the shows. But this was more like 1961. We played shows from Indiana all the way through Illinois, Wisconsin, Iowa, North Dakota, Montana, all the way to Washington. Brenda Lee was on some of the shows we did in Ohio. I was with Johnny in Montana when he busted his guitar in the next dressing room over from where I was. I went over to see what was going on, Luther and Marshall was picking up the pieces of Johnny´s guitar. He said he was trying to get the low part of "Johnny Yuma was a Rebel" and he got irritated. I believe he had just started taking some uppers, and drinking as well. In 1963 I had just got off the road from a tour up north, when Carl Perkins called me and said his piano player had quit and if I wasn't busy could I go with him to Tulsa, Oklahoma, and play piano for him at the Cimmaron Ball Room. So I went with him and on the way back he asked me if I could go to Las Vegas with him in a couple of weeks and play with him for 2 weeks at the Golden Nugget. So I did and it was a lot of fun working with Carl and his band. After Vegas we went to Carson City, Nevada and played 2 weeks there at the Nugget. I eventually wound up playing about 9 months and 4 trips to Las Vegas, Reno and other shows until his contract ran out with Golden Nugget. We were at one point while we were at the Golden Nugget, Patsy Cline and the Glaser Bros. was playing at the Mint Lounge across the street. She finished her shows about a week before we did and flew back to Nashville and then flew out to Topeka, Kansas to do a benefit for a disc jockey. Meanwhile a week later we came home and I was out one night and I was listening to Ralph Emery out of Nashville. He announced about one thirty in the morning that Patsy's plane was missing. i stayed up listening to the radio all night and at about 4 thirty a.m they announced that Patsy's plane had crashed in Camden about twenty minutes from where I was. So a friend of mine and I drove to the crash site and walked down a steep hillside to the crash site. It was awful sad time. I also saw Carl Perkins there and we talked about being with Patsy just a few days before. Patsy was a great, great artist.

Carl, in 1964 you joined Army, where did you go? Did you miss your shows?
Carl Mann: I went to Germany and I met a guy from Virginia that had a Country band. His name was Eddie Edwards. he asked me if I would play with him on weekends at NCO and officer clubs and at military bases through out Germany. So I accepted and had a lot of fun just being able to play on weekends. If i didn't have guard duty. While I was there I ran into 2 close friends that was playing close by . One Carl Perkins and another time Loretta Lynn. So Iwas in the military police for a while and then became radio operator in my company.

How were your Tours around Europe in 1978-80? Did you feel fine here?
Carl Mann: I really enjoyed doing those. It was a lot of fun and it was like going back in time almost when people came to the shows in fifties dress and also people that had been fans of mine for many years. Finallly they got to see me and I got to see them. We had sell out crowds almost everywhere we went. I played about 8 different countries at different times from the late seventies to the late eighties. And I recorded 2 LP's for the dutch label, Rockhouse.

Can you tell us about your CD “Rockabilly Highway” with W.S. Fluke Holland and Rayburn Anthony?
Carl Mann: We recorded that about 3 years ago at Lambuth College for the city of Jackson. I wrote the song "Rockabilly Highway". I sang 4 or 5, Rayburn sang 4 or 5 and WS does 2 resitations. The state named Highway 45 the "Rockabilly Highway that comes through Jackson all the way to Mississippi.

Carl, if you want to add something, the last words are for you. Thank you very much for your time and attention.
Carl Mann: Ana, I appreciate you asking me to do this interview and we hope you like it and we hope we can do a show over there sometime. Hope Joyce and I will get to meet you, or if you come to the States please let me know. Thank you and God bless
Carl a los 13 años de Edad ~ Carl at the age of 13





Carl Oatsvall, Ws Fluke Holland, Carl Mann, Jerry Wooters







Carl Mann en los años 50 con Eddie Bush ~ Carl Mann in the 50´s with Eddie Bush










Billboard Magazine, June 15, 1959










Barbara Barnes, Sam Phillips, Carl Mann, Cecil Scaife celebran el éxito de "Mona Lisa" in July 59

Barbara Barnes, Sam Phillips, Carl Mann, Cecil Scaife celebrate success of "Mona Lisa" en Julio 59



Carl Mann, Rayburn Anthony, Steve Patterson









Gonna Rock & Roll Tonight (1957)




Rockin´Love (1957)



Mona Lisa (1959)



Pretend (1959)



Stop The World And Let Me Off (August 1960- Carl Mann Vocal/Piano/Guitar - Eddie Bush Guitar - J.M.Van Eaton Drums - Charlie Rich Piano)



Look At The Moon


(Fotografías cortesía de Carl Mann ~ Photographs courtesy of Carl Mann)



Anita Carter was born on March 31, 1933























I Can´t Help It ~ Anita Carter & Hank Williams

Boots Randolph


Boots Randolph, Memphis ~ 2005



Boots Randolph, Fife & Nichols Music Store in Hollywood, originally located in Hollywood on Vine, relocated to the floor above Wallich's Music City when it opened on the corner of Sunset and Vine. Pictured here (L-R) are Boots Randolph, D.J. Fontana, Hank Garland, Andy Nelson, Bob Moore, Scotty Moore and Floyd Cramer [Photo by Tiny Timbrell/Jay Timbrell, via scottymoore.net]

29 marzo 2012

Moon Mullican

Moon Mullican was born on March 29, 1909





Cherokee Boogie



Moon Mullican by Phil Davies


Carl Perkins ~ Forever Yours

March 28, 1957 : Carl Perkins records the single "That's Right" "Forever Yours"
(Sun 274, August 15) and "Y.O.U.", which is first issued on Carl's LP "Sun Sound Special" (Charly CR 30152) in 1979 Personnel : Carl Perkins (vocals / guitar) ; Jay Perkins (rhythm guitar) ; Clayton Perkins (bass) ; W.S. Fluke Holland (drums).

Produced by Sam Phillips at the Sun studio in Memphis.

March 28, 1957 ~ Gold Suit

March 28, 1957 Press conference in Chicago in "the Saddle and Sirloin Club at Stockyards"



Elvis is wearing the "Gold suit" made by Nuddie Cohen for the first time on March 28, 1957



Chicago Amphitheater on March 28, 1957



Elvis performing at the Chicago Amphitheater on March 28, 1957



On Stage on March 28, 1957, Chicago ~ Part 1



On Stage on March 28, 1957, Chicago ~ Part 2